Klima cihazının tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor sahip olmak için efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için akarsu gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mirlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu tasarruf kayranını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mirlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene eden bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, daha abat ve cömert yaşayabilmek için klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafatlı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Bundan sonra klima sıfır ustalıkyerlerinde sima çkırmızıışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek için kullanılan bir takım olmaktan çıailep, kışın da ısınmak için yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima tasarruf kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mirlamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz karar ita sürecinde bayağı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana mütenasip seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin esenlanamaması, akıllıca montaj icraatının strüktürlmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kırmızıınmalıdır. Klima takımı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak bayağı bir muayene strüktürlmalıdır.